Jaką platformę wybrać zakładając sklep internetowy? – Praktyczne wskazówki!

Wybór platform e-commerce na rynku jest ogromny, dlatego warto poznać wady i zalety konkretnych rozwiązań. W takim razie co powinieneś wziąć pod uwagę? Na samym początku najlepszym wyjściem będzie odpowiedź na pytanie „na jakie typy dzielą się platformy?”, żeby wszystko było klarowne, poznasz wady i zalety danego oprogramowania.

SAS (ang. Software as a Service)

Zazwyczaj rozliczany abonamentowo. W ramach całego pakietu dostajesz dostęp do gotowego oprogramowania, wsparcia technicznego, co w znacznym stopniu wspomaga pracę oraz nie musisz posiadać żadnej specjalistycznej wiedzy na temat obsługi całego przedsięwzięcia. W dużym skrócie, po zakupie usługi na danej stronie np. Shoper założenie sklepu trwa kilka chwil bez żadnego większego wysiłku.

Jednak wszystko ma swoje wady i zalety. W oprogramowaniu SAS, kod całej strony nigdy nie będzie Twoją własnością, mniejsza funkcjonalność pod względem modułów, ponieważ musimy ograniczyć się do tych, które oferuje nam strona. Gotowe szablony sprawiają, że sklep straci na unikalności, a to w znacznym stopniu może przełożyć się na ilość zamówień. Jakie popularne platformy możemy wymienić?

• Shoper – najczęściej wybierana platforma do stworzenia sklepu internetowego, tysiące różnych funkcjonalności sprawią, że każdy znajdzie coś dla siebie.

• Sky-Shop – zaufało jej ponad 2 tysiące sklepów, istnieje już od 2009 roku. Na tej platformie szczególnie możesz spróbować swoich sił w dropshippingu. Sky-shop oferuje integracje z hurtowniami oraz gotowe bazy produktów.

• Shopify – intuicyjny design pomoże Ci bez problemu odnaleźć się w handlu internetowym. Sklep gotowy do sprzedaży w kilka godzin, a bogata oferta dostępnych modułów sprawi, że szybko rozwiniesz się na rynku e-commerce.

• Idosell – przede wszystkim nie odstępuje wyżej wymienionym platforma. Nie musisz się martwić o aktualizacje, błędy, a mnogość gotowych rozwiązań zawsze oszczędzi dużą ilość czasu.

OPEN SOURCE

W tym przypadku masz większą „władzę” nad samą platformą. Nie musisz opłacać abonamentu, wybór hostingu zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, po prostu jesteś pełno prawnym właścicielem. Na samym początku na pewno będzie musiał ponieść większe koszty (zaprojektowanie szablonu) niż w przypadku platform SAS, jednak w dłuższej perspektywie będzie to dużo bardziej opłacalne. Wybór nie jest, aż tak duży, ale znajdzie się kilka możliwości, które zapewniają naprawdę dużą swobodę działania.

• WordPress + Woocommerce – wtyczki dostępne na stronie pozwalają nam bez problemowo zintegrować płatności, czy też całą logistykę zamówień. Jedną z zalet WordPressa jest naprawdę duża społeczność, na pewno znajdziesz rozwiązanie na każdy problem związany z platformą.

• PrestaShop – Intuicyjny panel, wygodne pozycjonowanie oraz wtyczki, które są wdrożone już systemie, wyróżniają ten serwis. Sprawdzi się dla małych firm, jak i tych większych z bogatszą ofertą. Przede wszystkim platforma sprzyja pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania.

• Magneto – open source bardziej skierowany do sklepów, które działają z większą ilością produktów, ponieważ wtedy ten system wydobędzie wszystko, co najlepsze. Szereg, analiz produktów na sklepie sprawia, że wszystko działa wydajnie.